5 maj 2009

H&M Home, höstkollektionen!

Min favoritbild, färgglatt, lite retro och en salig blandning.

Min favoritbild, färgglatt, lite retro och en salig blandning.

Åh vad trevligt! Igår eftermiddag trillade ett bud in med bilderna från H&M Homes höstkollektion! Mycket av samma tänk, grafiskt och illustrerade tryck samt flera kollektioner i olika smakriktningar. Men överlag ska kopplingen till modetrenderna vara starkare, och designchefen Evelina Kravaev Söderberg säger:

“På inredningsfronten rör vi oss utan tvekan mot mer dekorativa och mjukare feminina detaljer. Vi börjar lämna den nakna minimalismen bakom oss och väljer istället att ge våra rum en personlig prägel med hjälp av originella och ovanliga inslag.”

Klicka för större bilder. Jag gillar att H&M lägger så mycket kraft på sina inspirationsbilder.

Klicka för större bilder. Jag gillar att H&M lägger så mycket kraft på sina inspirationsbilder.

Mycket stickat, spets, lura ögat-mönster, lite missoni-randigt, retrovibbar och så lite punkiga inslag med djurmönstrat och metallic. Det ska ge en känsla av “surrealistisk illusion”, enligt H&M. Priserna ligger som tidigare, mellan 40 och 200 kronor för kuddfodral, mellan 100 och 500 för bäddset och 100-150 kronor för handdukar.

Mina favoriter är de här!

En salig blandning från de olika stilarna, och det är nog mixen jag gillar mest!

En salig blandning från de olika stilarna, och det är nog mixen jag gillar mest!

Duschdraperiet med tecknade rörledningar på är en fullträff tycker jag, det kan jag lätt tänka mig att byta ut mitt helvita mot. “Missonirandiga” handdukarna är fina, och en leopardmönstrad bredvid blir ganska roligt. Den naturfärgade volangkudden känns feminin men funkar bra att matcha mot de grafiska elementen, och det stickade är överlag väldigt fint. Hello-kudden är toppen, fast jag hade önskat den i en annan färg också, och nallen är ju en sötnos!

Kollektionen kommer att finnas att köpa från september 2009.

Rösta hos Husligheter:

Vad tycker du om H&M Home så här långt (vårens kollektion och det du ser här av höstens)?

Translation: I just got the press images for the fall collection from H&M Home! Most of it looks great, and the fashion connection is stronger this time. My favourites are above!

/Maria, Husligheter

Lämna kommentar här:

Inga kommentarer: