29 mars 2015

Litt påskeinspirasjon fra Othelies Hjem

Tidligere denne uka fikk jeg en ny forespørsel fra lokalavisa om å lage en reportasje med temaet påske.
Det kunne jeg jo ikke si nei til og påskepyntingen fikk seg en skikkelig "kick - start" tidligere i uka.
Så da kan jeg jo like gjerne dele litt inspirasjon med dere!
Jeg liker å bruke ting jeg allerede har i skuffer og skap til å pynte med, som gammelt stentøy.
Jeg samler på kopper og kar fra norske produsenter som Figgjo, Egersund og Stavanger Flint og synes det er fint å bruke det i interiøret.
Gamle løksuppeboller kan fint brukes som lysestake eller blomsterpotte.
Ett lurt tips for å skjule den øverste delen av potten er å ta et fint papir, tapetrester eller som jeg, et gammelt noteark som man bretter rundt potten.
Det eneste som blir kjøpt inn av påskepynt er gule stearinlys og servietter og noen påskeliljer.
Vrihassel er også fint å sette i en stor glass vase, jeg har laget påskepynt av Fimo leire der jeg har brukt kakeformer formet som høner til å stikke ut figurer.
Bare husk å lage hull til en eventuell tråd før man steker figurene slik at man kan henge de opp;)
Her kommer ett lite bilderas;)
God Påske til dere;)






1 kommentar:

angie sa...

takk for flotte bilder !!! deres dekorasjon er søtt !!! en vakker helg ønsker angie fra Tyskland