7 juni 2015

Nytt overskap av gamle vinduer

Siste DIY prosjekt er endelig ferdig og badet kan også sies ferdig renovert!
Alt har blitt gjort i det rommet, tak, vegger, all innredning har blitt byttet ut og vi har tatt ut dusjhjørnet og satt inn kabinett i stedet.
Det eneste som stod igjen var et overskap.
Da vi kjøpte huset vårt stod alle de gamle enlags vinduene som huset opprinnelig hadde i en bod i hagen og de måtte jo jeg gjøre noe med.
Å ta vare på gamle ting, renovere og ikke minst kunne inkorporere gamle elementer i "dagens" interiør er noe jeg elsker å gjøre og kreativiteten og fantasien er alltid på høygir!;)
Så da måtte vinduene ende opp som speildører i et overskap.
Selve vinduene har blitt vasket, pusset og behandlet med hvit interiørbeis for å få en "grålig" finish men også for å bevare den avskallede malingen og for å gjøre de våtromsvennlige.
Speilene fikk jeg skjært til på mål hos en glassmester.
Haspene har blitt montert på fremsiden og fungerer nå som håndtak, på innsiden har vi montert magnet for å få "soft close" lukking på dørene, fancy, fancy;);)
Samboeren må få cred for all snikring, han er veldig flink men foretrekker da å skru på motorsykler eller å ha en lakksprøyte i hendene enn å måtte snikre sammen alle mine ideer...!;)
Her kommer et bilderas med underveis og ikke minst etter bilder, blir mer baderomsinspo på bloggen min www.othelieshjem.blogspot.com de neste dagene;)


Skapet er ferdig med herlige lamper som skal minne om gamle utelamper med kupler!



Nytt og Gammelt;)



Haspene fungerer nå som håndtak.


Detalj i hjørnet men også en nødvendighet for å kunne åpne skapet.


Gamle vinduer som er pusset og vasket og skal behandles med hvit interiørbeis for å få en grålig, slitt finish.


Rammen er på begynt.



Viktig å fuge rundt hele kanten, vi har brukt grå fugemasse da jeg synes det passet bedre til det gråe, slitte uttrykket.


Jeg skriver for lokalavisen her jeg bor om interiør og i helgen var vindusprosjektet mitt tema.

 

Inga kommentarer: