16 oktober 2012

Trender 2013

Hur skapas en trend?
 
Givetvis så finns det alltid trendspanare och råd att följa inför nya säsonger
men det är på de stora mässorna de riktiga trenderna skapas anser jag..
Jag är på plats i Indien på stora Handicraft mässan där och har med mig
riktlinjer
som att färgerna orange, rött, gult, blått och grönt blir stort under
våren 2013..
Helt rätt, det finns de färgerna på alla sorters ting här. men det
häftiga är att
här sätter man samman kollektionen som i sin tur uppskyltad
i sin rätta
miljö hemma & publicerad i media blir trenden..

Jag älskar processen från valt prov i en dåligt skyltad
monter till färdig omgjord produkt i säljande monter på väg till
slutdestination - säljet till slutkund!
 

Se fler bilder och läs mer om min inköpsresa
genom att klicka på länken:
 
 



Inga kommentarer: