31 mars 2015

Pynt med hjemmelagede Pom Poms til Påske!

Dette er mitt siste prosjekt, å lage pom poms eller dusker!
Har fått skikkelig dilla og meningen var egentlig å lage slike til min datters 2 års dag som er den 9. april.
Men da jeg ble forespurt av lokalavisen om å lage litt påskepynt til en reportasje så måtte jeg lage noen gule og hvite pom poms.
Her kommer en kjapp og (forhåpentligvis!) enkel fremgangsmåte;)
For å lage en pom pom har jeg brukt 3 servietter og når disse er delt opp så blir det totalt 9 tynne servietter.
Tre - lags servietter er det greieste å bruke siden man skal dele opp alle tre lagene.
Disse legger man oppå hverandre og så bretter man de til en vifte.
Knyt sammen viften på midten og pass på at man har lang nok hyssing til oppheng.
Man kan ta saksen og runde av hjørnene på viften slik at pom pomen blir rund når man bretter ut lagene.
Og da er det bare å begynne å brette ut da, forsiktig, siden hvert lag er utrolig tynt.
Vips så har man en herlig, nydelig, flott pom pom eller dusk;)
Jeg har hengt mine opp i en vrihasselkvist i taket.
Da ønsker jeg alle dere en God Påske!



Inga kommentarer: